Repülőtér éjszakája címmel tartottak programot a budapesti repülőtér melletti múzeumban a repülésről és a repülőtér működéséről. Július 4-én pilóták és légiutas-kísérők meséltek izgalmas történeteket, különleges repülőtéri járműveket lehetett látni a múltból és a jelenből. Jelen voltak oldtimer autók, földi bemutatók, a naplemente után reptérlátogatásra volt lehetőség, tematikus séták a repülőgépek fedélzetén. Aki kivárta a naplementét az megcsodálhatta a gépek belső fényeit is.
Szüle Zsolt – 747-es kapitány, Hartyáni Emőke – cargo specialista, Józsa Dóra – légi-utaskísérő, Józsa Tamara – légi-utaskísérő, Tarsoly Katalin – vezető légi-utaskísérő, Réti Máriáss Julien – elsőtiszt beszél személyes élményekről, történetekről:
HA-MAL lajstromú Iljusin Il-14T típusú szállító gép. Nálunk így soha nem repült, a 80-as években érkezett a Szovjetunióból kiállítási célra:
Jakovlev Jak-40E típusú kicsi, három hajtóműves repülőgép. HA-LRA:
A típus jellegzetessége, hogy az utasokat hátulról szállítják be:
HA-LBE, Tupoljev Tu-134 rövid- és közepes hatótávolságú járatokra tervezett sugárhajtású utasszállító repülőgép. A MALÉV 1968-ban vette meg az első példányokat:
A navigátor helye az üvegezett orr rész mögött:
HA-LIQ lajstromú Liszunov Li-2T az amerikai DC–3 szállító repülőgépnek a Szovjetunióban licenc alapján gyártott változata:
HA-MOA lajstromú Il–18 négy légcsavaros gázturbinával felszerelt közepes hatótávolságú utasszállító repülőgép:
Itt meg a HA-MOG, melyen az Air Cargo felirat jelzi a típus utolsó hazai feladatát. A sugárhajtású gépek érkezésével kezdett kiszorulni a 70-es évek végétől és onnantól fogva a kivonásáig már csak cargo (teher) járatokra használták:
HA-LCG lajstromú Tupoljev Tu-154-es típusú közepes hatótávolságú, három sugárhajtóműves utasszállító repülőgép a MALÉV másik ikónikus típusú gépe:
HA-LAF lajstromjelű, L-410 UVP-E8A két légcsavaros, gázturbinával felszerelt, felsőszárnyas utasszállító repülőgép. A gépet a repülőterek le és felszállópályáinak műszeres leszállító rendszereit és légi navigációs berendezéseinek kalibrálására használták:
Antonov An-2M egymotoros, kétfedelű szállító repülőgép:
HA-BCB lajstromú Mi–2 könnyű, többcélú szállító helikopter. A gép idehaza az Országos Mentőszolgálatnál szolgált:
Jelenleg is használatban lévő földi eszközök:
A reptér takarítása télen és nyáron is létfontosságú:
Egy vontató jármű amit a hódmezővásárhelyi HÓDGÉP Mezőgazdasági Gépgyártó Vállalat gyártott. 1985-ben az évi Ipari Formatervezési Nívódíj pályázatdíjazottjai között volt, Aerotrak néven:
Szintén a HÓDGÉP által tervezett kisebb méretű vontató jármű:
Kutyás bemutató: